Skuteczna reklama na LinkedIn
Data publikacji 19 stycznia 2021
Social media to dziś jedna z najważniejszych gałęzi technologii, umożliwiająca bardzo dynamiczny kontakt między nadawcą i odbiorcą. Serwisy internetowe należące do kręgu mediów społecznościowych cieszą się zainteresowaniem milionów użytkowników każdego dnia. Dzięki temu są to platformy interesujące również z biznesowego punktu widzenia, gdyż stanowią doskonałe narzędzie reklamy i marketingu.
Social media dla profesjonalistów
Rozwój obszaru mediów społecznościowych spowodował powstanie wielu platform profilowanych pod kątem potencjalnych użytkowników. Jednym z tego rodzaju rozwiązań jest serwis LinkedIn, łączący profesjonalistów – pracowników, osoby poszukujące pracy, ale też przedstawicieli pracodawców i influencerów z tej dziedziny. Korzystając z tej platformy, czy to z poziomu przeglądarki internetowej, czy też aplikacji, użytkownik może nawiązywać relacje z osobami ze swojego kręgu zawodowego, a także poszerzać ten krąg, mogąc z łatwością dotrzeć do nowych kontaktów.
Jak wykorzystać siłę LinkedIn w biznesie?
Serwis LinkedIn może być doskonałym nośnikiem reklamy. Dzięki profilowanemu charakterowi tej platformy, z góry wiadomo już, jaki jest cel obecności użytkowników w serwisie. Wspólnym mianownikiem łączącym wszystkich korzystających z tej platformy jest chęć nawiązywania i utrzymywania kontaktów zawodowych, rozwój zawodowy i pozyskiwanie bieżących informacji z obszarów związanych z pracą.
Na czym polega reklama na LinkedIn? Może ona mieć wiele postaci. Najprostszym rozwiązaniem jest wykorzystanie profilu firmowego do przekazywania odpowiednich treści i prezentowania wizerunku firmy w określony sposób.
Istnieją jednak również narzędzia typowo reklamowe, które pomagają wykorzystać zasięg tej platformy. Do popularnych technik reklamy na LinkedIn należą treści sponsorowane. Są to posty zamieszczane w serwisie w obszarze aktualności, które docierają do odbiorców spełniających określone kryteria. Takie targetowanie użytkowników pozwala bardzo efektywnie wykorzystać reklamę i sprawić, że dotrze ona bezpośrednio do ściśle określonego grona odbiorców.
Serwis umożliwia również tworzenie reklam w postaci wiadomości rozsyłanych indywidualnie do odbiorów, którzy także spełniają wybrane kryteria i należą do grona potencjalnych klientów. Jest to dobry sposób, by nawiązać bezpośredni kontakt.
LinkedIn, czyli duża liczba użytkowników skupionych wokół podobnego obszaru, to doskonałe miejsce na poszukiwanie klientów. Dobrze dopasowane techniki reklamy pomogą do nich dotrzeć i nawiązać bezpośrednią relację.