Fulfillment – czyli innowacyjna usługa dla sklepów internetowych na miarę wyzwań XXI wieku!
Data publikacji 8 listopada 2022
Według analiz firmy consultingowej PwC, w najbliższych latach czeka nas dynamiczny wzrost handlu w postaci e-commerce. Aby móc skutecznie funkcjonować na tym rynku, nie mając już o potrzebie innowacyjności i rywalizacji, warto skoncentrować się na core businessie. A usługi warto przenieść do wyspecjalizowanych w ich realizacji brokerów, agencji i firm zewnętrznych.
Rewolucja w e-commerce
Rewolucja w e-handlu trwa już od ładnych kilku lat. Przy czym latach 2018-2021 była ona pokłosiem przechodzenia klientów z tradycyjnych kanałów sprzedaży do tych wygodniejszych, uplasowanych w internecie. Tempo tej rewolucji dynamicznie wzrosło w latach 2020 – 2021 i nazwane zostało „COVID bump”. Był to więc efekt pandemiczny, który przyczynił się m.in. do zamknięcia, czasowego lub trwałego, niektórych sklepów stacjonarnych.
Prognozy dla e-handlu
W ciągu najbliższych lat w Polsce e-commerce nadal będzie się dynamicznie rozwijał. I najprawdopodobniej będzie to tempo dwucyfrowe rok do roku. W tym przypadku motorem wzrostu będzie inflacja, która sprzyja ofercie sklepów internetowych, które z racji niższych kosztów funkcjonowania, zdobywają kolejne przewagi konkurencyjne nad tradycyjnymi dystrybutorami. Przekłądając to na konkretne cyfry, nastąpi wzrost obrotów w e-handlu z 90 mld zł. w 2022 roku do ok. 190 mld zł. w roku 2029.
Obsługa współczesnego konsumenta
Dzisiejszy klient, który korzysta z usług i produktów dystrybuowanych w kanale e-handlu, jest niezmiernie wymagający. I niecierpliwy. A konkurencja w zakresie zaspokojenia jego oczekiwań — niezmiernie duża i czujna. Dlatego, aby sprostać tym wymaganiom, warto się skoncentrować na rozwoju oferty produktowej oraz marketingu, a logistykę obsługi pozostawić wyspecjalizowanym firmom.
Czym jest fulfilment?
Fulfillment dla ecommerce to inaczej outsourcing logistyczny. Polega on na przejęciu części lub całości procesów logistycznych związanych z dystrybucją towarów należących do e-sklepu. Fulfilment zaczyna się więc w momencie, gdy towar trafi do magazynu firmy logistycznej, a kończy się w momencie dostarczenia przesyłki z produktem do klienta.
Tak więc wyspecjalizowana firma logistyczna jest w stanie przejąć całość procesów związanych z transportem i spedycjom, w tym zadba o konfekcjonowanie i pakowanie towarów.
Jaką firmę wybrać?
Polska to niekwestionowane zaplecze logistyczne dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Wynika to z centralnego położenia w Europie, jak i dobrze rozwiniętej sieci transportowej. Decydując się na współpracę logistyczną, warto sprawdzić, gdzie znajdują się magazyny kontrahenta, jaka jest skala jego operacji, i z jakimi klientami współpracuje.
Do zdecydowanych liderów w tej branży należy 3LP. Operator ten dysponuje w Polsce sześcioma centrami logistycznymi i zapewnia kompleksową obsługę dla segmentu e-commerce, w tym usługi typu fulfilment.